Brandurile bune sunt cele pentru care succesul comercial și impactul social pozitiv decurg din același plan de afaceri. Ele generează valoare pentru societate prin activitatea lor de bază, nu prin eforturi adiacente, „de weekend” sau de fațadă. Aceste branduri sunt percepute drept responsabile, implicate și credibile, într-o epocă în care oamenii devin tot mai sceptici și mai puțin loiali comercial. Iar contribuția lor la rezolvarea problemelor sociale merge mână în mână cu succesul economic.

 

„După atâția ani de construit și reconstruit branduri, ne-am convins că succesul pe termen lung al unei companii este dependent de comunitate și de bunăstarea ei. Nu poți câștiga la nesfârșit gândind în paradigma win-lose (compania câștigă în dauna cumpărătorilor sau a altor parteneri sociali). Win-win funcționează, iar noi vom încerca să ne îndrumăm cât mai mulți clienți în această direcție, indiferent de mărime sau de industria din care provin. Ideile despre cum poți vira o afacere în această direcție nu sunt mereu evidente, și acesta este unul din lucrurile cu care dorim să ne ajutăm clienții”.

Adriana Liuțe, Managing Partner, Storience

 

Abordarea Branding for Good este susținută de cifre la nivel mondial:

  • 80% dintre directorii executivi de companii cred că angajarea într-o cauză socială este un diferențiator în industria lor (studiu Accenture, 2016, realizat pe un eșantion de 1.000 de respondenți);
  • 66% dintre consumatori, dintre care 73% mileniali, spun că sunt dispuși să plătească mai mult pentru produsele unor branduri sustenabile (studiu Nielsen, 2015, realizat pe un eșantion de 30.000 de persoane);
  • în opinia a 85% dintre oameni, companiile sunt la fel de responsabile ca guvernele pentru îmbunătățirea vieții lor; cu toate astea, 72% cred că brandurile nu reușesc să facă acest lucru (studiu Accenture/Havas Media, 2014, realizat pe un eșantion de 30.000 de oameni).

 

Printre brandurile bune din portofoliul Storience se numără:

  • Bookster – biblioteca pentru corporatiști care încurajează cititul de calitate;
  • Ajusto – platforma care introduce standardele în piața de reparații și amenajări pentru casă;
  • Lead.ro și Treizecizero.ro – site-uri de sport care propun un jurnalism așa cum ar trebui să fie jurnalismul, încurajând respectul față de sportivi, jurnaliști și cititori;
  • Teacherise – aplicația care rezolvă una dintre problemele sistemului educațional britanic, și anume plata corectă a profesorilor suplinitori;
  • ISHO – noul cartier din inima Timișoarei care schimbă în bine fața și viața orașului.

 

Odată cu repoziționarea pe Branding for Good, agenția Storience își relansează și site-ul. Noul www.storience.com detaliază conceptul și oferă studii de caz care demonstrează aplicarea lui în modele de afaceri și în industrii foarte diferite.

 

„Storience a ales să treacă de partea brandurilor bune pentru că viitorul aparține companiilor care înțeleg că nu trebuie să aleagă între a face bine și a o duce bine. De fapt, aducerea împreună a celor două obiective în planul de afaceri este singurul scenariu în care ne mai putem gândi la viitor pe termen lung, într-o lume cu resurse limitate și cu discrepanțe sociale atât de mari încât tensiunile și conflictul devin inevitabile”.

 Adriana Liuțe, Managing Partner, Storience